2 Eylül 2011 Cuma

Wonders of the Solar System

Daha önce de BBC'nin bütün belgesellerini izledim ama bunun kadar şahanesini hiç izlememiştim. Sevgili sevdiceğim sağolsun öve öve bitiremeyince bakalım dedim nasılmış. Bakış o bakış. Başından kalkabilene aşkolsun. 

İngiliz Parçacık Fiziği Profesörü Brian Cox'un yönetmenliğindeki bu belgesel serisi 1 sezon ve 5 bölümden oluşmakta. Galaksinin oluşumu, gezegenlerin yerleri, dönüşleri, Güneş denen harika yıldızın ve aynı zamanda bizim yaşam kaynağımızın özelliklerini o kadar güzel ve açıklayıcı bir biçimde anlatıyor ki hayran olmamak mümkün değil.

Brian Cox, Wonders of the Solar System ve diğer serisi Wonders of the Universe'ü çekebilmek için neredeyse tüm dünyayı dolaşmış. Dünya'nın diğer gezegenlerle olan benzerliklerini araştırmış. En sevdiği gezegen olan Satürn'ü öyle bir anlatmış ki hani imkan olsa hadi gidelim şu Satürn'e demekten alamıyor insan kendini.

Benim seriyi bu kadar sevmemin başındaki neden Brian Cox'un ta kendisi. Adam yaşadığı gezegene ve galaksiye aşık resmen. Herşeyi inanılmaz bir hayranlıkla anlatıyor. Dünya'da ve galakside var olan veya olacak herşeyi biliyor ve bunu seyircinin anlayabileceği bir dille ve inanılmaz bir güler yüzle anlatıyor. Deneyler yapıyor, sonuçlarını gösteriyor ve sizi şaşkınlıklardan şaşkınlıklara sürüklüyor. Şu an hala Manchester Üniversitesi'nde profesörlük yapıyor ve Kraliyet Enstitüsü'nde araştırma üyesi. Gerçekten harika bir adam.

Aslında bu belgeselleri izleyerek iyi mi ediyorum yoksa kötü mü bilemiyorum. Çünkü izledikçe insan denen canlının ne kadar önemsiz olduğu anlaşılıyor maalesef. Zaten belgeselin amacı da bu sanki. İnsan ırkı dünyaya kazık çakmadı boşuna umutlanmayın hepinizin sonu gelecek :)

Bu postu yayınladıktan hemen sonra tekrar belgesellerimin başına oturacağım. Sizlerde bu seriyi hem izleyin hem de yakınlarınıza izletin. 

Ciao!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder