20 Kasım 2011 Pazar

Twilight Saçmalığı

Kaçıncı film oldu bilmiyorum ama cumadan beri bir Twilight filmi daha gösterimde. Bu filme bayılan genç kızlarımız bu postum sizlere gelsin. Tabi bilgilendirmek amacıyla.

Şimdi, Vampirlik denen olgu ta Orta Çağ'dan günümüze kadar gelmiş fantastik bir olgudur. Eskiden varlığına inanılan bu canavarlar hakkında binlerce kitap yazılmış ve şekilleri, nasıl varlıklar oldukları vs hepsi şekillenmiştir. Ben şahsen bu tip fantastik olguların olduğu ve eskilerin yazdığı gibi kalmasından yanayım. Stepheine Meyer denen rezil yazarın anlattığı şekle tamamen karşıyım. Peki neden?

1- Vampirler gün ışığına çıkamazlar. Bu, bizim vampir anlayışımıza tamamen ters bir durum. Gün ışığına çıkan vampir yok muydu tabi ki vardı. Ama bu Dracula' ydı. Bırakın bir zahmet o da çıksın. 

2- Vampirler asla hayvanlarla beslenmemeli. Onların karizmasını oluşturan şey insanlarla beslenmesidir.

3- Vampirler acıktıklarında göz renkleri, oraları buraları değişmez. Sadece acıkırlar o kadar.

4- Vampirler insan olmadığı için bir kadını hamile bırakamazlar. Filmin fragmanından anladığım kadarıyla esas kız hamile. 

5- Vampirler karizmatik ve etkileyici yaratıklardır. Bu filmdeki vampirlerin bununla uzaktan yakından alakası yok. Özellikle esas vampirimiz boş ve lensli bakışlarıyla dikkatimi çekti.

6- Vampirler ya tabutlarında ya da yer altında uyurlar. Öyle lüks pofuduk yataklarla işleri yoktur. 
Benim sayabildiklerim, gördüklerim bu kadar. Eminim çok hayranı var serinin ama bir şeye hayran olmadan önce araştırmakta çok fayda var. Özellikle de ortada fantastik bir şeyler dönüyorsa. Şimdi diyeceksiniz adı üstünde fantastik, olabilir bunlar. Hayır olamaz. Biri film yapsa orc ırkını güzelleştirse kabul eder miydik? Ya da çirkin bir elf ırkı görsek? Hepsi aynı kapıya çıkıyor. Araştıralım öğrenelim :)

3 yorum:

  1. Sana katılıyorum ve artık işin para kısmı beni iğrendiriyor. part 1 part2 part 1000 yok artık ya. ne anlatacaksın nasıl final o.

    YanıtlaSil
  2. ben para kısmına hiç girmedim zaten çünkü girersem söyleyeceklerim bununla sınırlı kalmazdı ve terbiyesizleşebilirdim :) yüzüklerin efendisi bile 3 bölüm halinde çekildi(ki şu dandikliklere bakarsak 3. film rahatlıkla 2'ye bölünebilirmiş) böyle bir serinin tek kitabını iki part halinde çekmek biraz saygısızlık oluyor. ayrıca tek filmi ikiye bölmek de seyirciyi soymaktan başka bir şey değil maalesef.

    YanıtlaSil
  3. Mail atmak isteyen Adsız yorumun sahibi, mail adresim bgrkynk@gmail.com veya sinecandir@gmail.com. Bunlardan birine atarsan sevinirim.

    YanıtlaSil