26 Ağustos 2011 Cuma

Yönetmenler Birbirine Girerse :)

'Antonioni beni fazlasıyla sıkıyor', 'Godard'ın filmlerinden hiçbir şey anlamıyorum', 'Tarantino izlemek bir çocuğun seks ve şiddet fantazilerini izlemek gibi'.

Ntvmsnbc'de bu haberi ilk okuduğumda baya gülmüştüm. Şimdi sizlerle paylaşayım dedim. İşte dünyanın en önde gelen yönetmenlerinin birbirlerine karşı komik sataşmaları :)
1- Francois Truffaut’dan Michelangelo Antonioni’ye:

"Antonioni, hakkında hiçbir güzel şey söyleyemeyeceğim tek önemli yönetmen. Beni sıkıyor; çünkü her zaman ciddi ve espri anlayışı hiç yok" 

Haksız mı acaba? Bence çok haklı :)

2- Ingmar Bergman’dan Orson Welles’a: 

"Benim gözümde sadece muzip biri; çünkü boş, ölü ve hiçbir ilgi çekici yanı yok. ‘Citizen Kane’ ile eleştirmenlerin sevgilisi oldu ve sıkıcılıkta sınır tanımadı. Herşeyin üzerinde, gösterilen performansın hiçbir değeri yoktu. Buna rağmen, bu filmin gördüğü saygıya hala inanamıyorum"

Citizen Kane hakikaten çok güzel film. O yüzden Ingmar Berman'a katılamıyorum.

3- Ingmar Bergman’dan Jean-Luc Godard’a: 
  
"Onun filmlerinden hiçbir şey anlamıyorum. Sürekli bir sahte entellektüellik söz konusu. Sinematografik olarak hiçbir ilginç yanı yok ve son derece sıkıcı. Hayatımda böyle sıkıcı adam görmedim. Sanki filmelerini eleştirilmek için yapıyor" 

Sonuna kadar katılıyorum. Godard'ın filmlerini anlayabilen insanlar, bir ara bana da anlatırsanız çok iyi olur.

4- Nick Broomfield’tan Quentin Tarantino’ya: 

"Onu izlemek okul yıllarındaki bir çocuğun şiddet ve seks fantezilerini izlemek gibi. Tarantino annesi alt katta fasulye pişirirken odasında kendini tatmin eden çocuklardandı herhalde"

Hmm. Hem katılıyorum hem katılmıyorum gibi. Tarantino'yu severiz :)

5- Jacques Rivette’ten Stanley Kubrick’e:

"Kubrick bir makina, mutant ya da Marslı olmalı. Bu adamın hiçbir insani duygusu yok. 2001’de olduğu gibi bir makina diğer makinaları filme aldığında komik işler ortaya çıkıyor" 

Doğrudur. Stanley Kubrick insan olamaz zaten.

6- David Cronenberg’ten M. Night Shymalan’a: 

"Bu heriften nefret ediyorum. Sıradaki soru lütfen..."

 Ahah :) Buna çok güldüm. Zaten Shymalan'ı seven bir insanın sinema sevgisinden şüphe ederdim.

Atışmalar kısaca böyle. Devamını okumak isteyenler Ntvmsnbc'ye göz atabilir :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder