4 Ekim 2011 Salı

Haftanın Oyuncusu: Bryan Cranston

Tam adı Bryan Lee Cranston olan bu muhteşem insan 7 Mart 1956 California, ABD doğumlu.

On parmağında on yetenek olan insanlardan biri Bryan Cranston. Hem yönetmen, hem senarist, hem seslendirme sanatçısı, hem de olağanüstü başarılı bir oyuncu.

Ben Bryan Cranston'u Breaking Bad ile tanıdım sayılır. Daha önceden de How I Met Your Mother gibi yapımlarda görmüştüm ama diziyi takip etmediğim için Bryan Cronston'a o kadar dikkat etmemişim demekki.

Gelelim Breaking Bad'deki o muhteşem performansına. Akciğer kanseri olan bir adamı canlandıryor ve ben öksürmesine bile hayran kalıyorum. Bir oyuncu bu kadar mı gerçekçi öksürür be kardeşim? Her bölümde bu kadar mı güzel rol yapar? O yüzdendir ki bir dizinin veya oyuncunun üst üste ödül almasına kızan ben bu adamın aldığı üç Emmy ödülüne helal olsun demekten başka bir şey yapamıyorum. ( Neymiş kardeşim bu adam bu kadar diyorsanız youtubedan dizinin herhangi bir partını açıp izleyebilirsiniz. Bana hak vereceğinizden eminim. )

Ben diziyi ilk izlemeye başladığımda Cranston'ın sinema için koskoca bir kayıp olduğunu gördüm. Benim gibi düşünen yönetmenler ve yapımcılar da olacak ki hemen harekete geçip, bu yıl ve önümüzdeki yıl vizyona girmiş ve girecek olan filmlerinin kadrolarına Bryan Cranston'ı da dahil etmişler. Oynayacağı filmler ise şöyle:

Drive (2011): Ryan Gosling ve Carey Mulligan'nın başrollerini paylaştığı film şu an merak ettiğim yapımlar arasında. Bol bol kovalamaca sahneleri içeren bu filmde Ryan Gosling'in Oscar adaylığı dedikoduları dönmeye başladı bile.


Contagion (2011): Daha önce bahsetmiştim okumak için buyrun...

John Carter (2012): Pixar'ın ilk kez gerçek insanlarla çektiği filmde kendini bir anda Mars'ın kurtarıcısı olarak bulan John Carter'ın maceralarını izleyeceğiz.


Rock of Ages (2012): Bu filmde Bryan Cranston, Tom Cruise (iyykk) ve Julianne Hough ile başrolü paylaşacak. Aynı isimli bir Broadway müzikalinin sinemaya uyarlanması. 80'lerin rock müzik sahneleri anlatılacakmış.

Total Recall (2012):  Arnold Schwarzenegger'in 90'larda başrolde olduğu bu film için bu sefer Colin Farrell seçilmiş. Cranston’sa filmin kötü adamı rolünde olacak. Bu yüzdendir ki en çok bu film için sabırsızlandım. Bryan Cranston ve kötü adam rolü muhteşem ikili. Bu arada belirtmekte fayda filmin toplam bütçesi 200 milyon dolarcık.

Argo (2012): Yönetmen Ben Affleck. Film CIA'in İran devrimi sırasında kaçırılan altı Amerikan vatandaşını arama çalışmalarını anlatıyormuş. Bryan Cranston ise filmde CIA ajanı rolünde.

World War Z (2012): Marc Forster'ın ( Stranger Than Fiction, Monsters Ball vs. ) yönettiği film, zombilere karşı açılan bir dünya savaşını, bir BM üyesinin gözünden anlatıyor. Kadroda Bryan Cranston'la beraber Brad Pitt ve Matthew Fox ( bkz. Lost - Jack Shephard ) var. 

55'inden sonra işlerin açılması diye buna denir herhalde. Aman aman hep açık olsun o işler ki bizde bu şahane insanı daha fazla yapımda izleme şansı bulalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder